sunnuntai 28. helmikuuta 2016

KOLMAS VIHOLLINEN!


On olemassa Laardipeikko, joka saa sinut syömään paskasoosia ja on olemassa Jumitonttu, joka tekee ruman pesänsä lihakseen ja vittuilee sieltä käsin vartalon omistajalle. Minä tutustuin nyt kolmanteen viholliseeni, eli Väsymaahiselle, joka oli kiusannut minua koko viikon! Olen nimittäin koko viikon kouristellut väsymyksen kanssa. Olen valvonut myöhään ja nukkunut pari tuntia pidemmälle kuin normaali vuorokausirytmini. Tämä tarkoittaa hyvin pitkälle sitä, että puolituntia heräämiseni jälkeen olen työpaikalla tietokoneen ääressä. Sitten taas treenaaminen on ollut iltatyötä. Se on ollut ihan ookoo, kun on tavannut uusia naamoja salilla jne, mutta omalla kohdallani jaksamisen kannalta se ei ole ollut jees.

Kuva tältä päivältä. Iskettiin köysiä kyykkyjen jälkeen. Kuva: Miia Liukkonen.
Töissä huomasin, että en pystynyt keskittymään niin hyvin kuin normaalisti ja minun piti hakea kahvia, etten nukahda ruudun ääreen. Moisen päivän päätteeksi illalla treenaamaan lähteminen on tuntunut  perkeleenmoiselta perseeseen tungetulta pakkopullalta. Tämä ei ole hyvä! Haluan, että töissä minulle maksetaan aikaansaamisista, ei torkkumisesta ja haluan treenini tuovan tulosta. Torstaina siirsin treenin pois illasta ja painuin sitten perjantaiaamusta salille. En ollut ihan ykköskunnossa, mutta taas alkoi luistaa paremmin. Varsinaisesti työpaikkani hyötyi tästä peliliikkeestä taas huomattavasti. Olin koko ajan skarppina, enkä tarvinnut edes kahvia siihen. Syntyi tulosta ja siitä jäi hyvä mieli!

Näistä voidaan sitten vääntää kättä, vaikka helvetilliseen maailmanloppuun saakka. Jotkut esittää iltapaukuttelun olevan tehokasta ja toiset taas ylistävät minun näkemystäni. Ihmiset ovat yksilöitä ja toisille sopii paremmin ykkönen ja toisille kakkonen. Jotkut tykkää molemmista. 
Oveluudella hankittu ilmainen illallinen...
Lauantaina heräsin salille ja olin sopinut kaverin kanssa, että klo 10:00 tärähtää jalkatreeni päälle. Aamiaisen jälkeen olo oli outo. Olin tavallaan väsynyt, mutta silti innokas menemään. Sitten kun aloitimme hack –kyykyn, niin meitsi oli jo pelkällä kelkalla naattina. Nyt tuntui ettei lähde. Rykäistiin jalkojen ojennuksia ja ne meni jokseenkin paremmin. Loppua kohti parani, kun teimme pohkeita. Olin kumminkin tyytyväinen, että edes lähdin treenaamaan, vaikka suorituksesta ei voinut olla ylpeä. Sitten mietin, että pitäisikö tässä hakea vähän jotain miestä väkevämpää luontaistuotekaupasta, että saisi potkua tähän naattina oloon.

Tampereen Sokoksella oli kiva täti myymässä. Hän ei yrittänyt myydä minulle joka pirun tuotetta hyllystään, vaan kuunteli ja antoi kommentteja. Hänen näkemyksensä mukaan kroppani koetti varoitella minulle, että olen tulossa kipeäksi ja väsymys meinaa siitä. Totta puhuen olin jo parina aamuna tuntenut tiettyä fiilistä kurkkuni perillä. Muut jätkät toimistolla olivat olleet jo kuumeessa ja minä olin päättänyt, että en saatana tule kipeäksi! Luontaistäti kysyi, että kuinka vedän vitamiineja. Vetäisin ruokapäiväkirjan taskustani ja näytin sieltä. Hän totesi, että syön todella terveellisesti enkä siten tarvitse mitään lisiä. Suositteli kumminkin ottamaan sinkkiä ja pidentämään yöunia. Ostin vielä alakerran marketista ruokasoodaa ja sekoitin sitä vesilasiin. Sillä kun kuuluu olevan monia etuja mm. palauttaa treenistä.

Illalla keskustelin muiden vegaanibodareiden kanssa ja sain vinkkiä, että joskus kannattaa löysätä yliterveellistä ruokavaliota vähän roskaruuan puolelle. Minua ei kumminkaan huvittanut mennä syömään yksin, joten puijasin naapuriani tarjoamaan minulle pizzan. Sanoin hänelle, että seinäni taakse oli muuttanut nymfomaanipariskunta, joka oli pyytänyt minua mukaan touhuihinsa. Kadun toisella puolella asuva naapurini on siveyden sipuli ja lupasi tarjota heti pizzan! Lauantailtani meni sitten mukavasti ravintolassa ja ne saivat sen pizzan maistumaan vielä erinomaiselta ilman juustoa ja muita turhuuksia!
Uusittu aamupalani.
Sitten ravintolaillan jälkeen tutkin lisää asioita ja otin aamupuuron pois ruokavaliostani. Korvasin sen kvinoalla sekä punaisilla ja vihreillä linsseillä.  Sain tällä tavalla 49g proteiinia aamupalaani ilman mitään ravintolisiä! Olo oli kuin terästä ja kirmasin innoissani Bodyworkersin järjestämään tapahtumaan. Siellä keskityttiin eritasoisiin punttikardioihin sekä muihin harjoittelua virkistäviin keinoihin, joilla sekä lihaksisto, että rasvanpoltto sai kyytiä.

Yllätykseni oli suuri, että eilisestä tai koko viikon huonosta kunnosta ei ollut tietoakaan! Tänään en ollut motivaation menettänyt kaveri, vaan tein varsin kivasti. Siinä sai Väsymaahinen tennarista ja lensi kuin leppäkeihäs pois vartalostani! Toki minä luonnollisesti simahdin sitten lopussa ja ei olisi kiinnostanut ollenkaan vääntää viimeistä harjoitetta, mutta porukka tsemppasi minut siihen mukaan. Tuli motivaatiota tehdä tämän tyyppisiä treenejä lisää ja parasta aikaa suunnittelen, että jos ottaisin selkäpäivän kaveriksi maastavedon punttikardiona. Olo on nyt parempi ja huomenna saattaa tuntua, että on tehnyt jotain.

Eetulle suuri kiitos eilisestä treenistä ja Markulle sekä koko ryhmälle yhtälailla kiitosta tästä päivästä!

Erinomaista sunnuntain jatkoa kaikille!

-Jaakko


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.